//Sweet Dreams

The Dreamer ♥

Hello~! My name is Dreamy. Well, last night I've dream about my one special person. He make me feels like.. having a very very special feeling. PUT ANYTHING ABOUT YOU HERE. I'M JUST GIVING YOU AN EXAMPLE.



My Stories/ More about me/ Stuff/ Links

Talk Here~

PUT YOUR CHATBOX CODES HERE !!
Bring the memories back



Credit

Basecode: Lurve
Template by: Nisrina Khalilah
Other:

Editor & Owner:
YOUR NAME

PASTRY LOVE

"Oi budak. Ko watpe tu hah?"

Sandeul memandang rakannya itu dengan jelik. Tepung yang terdapat dalam genggamannya di baling ke muka Rei.

"Yah, Lee JungHwan. Teruk tollah ko ni. Tak reti nak cakap je ke? Nak jugak wat camni kat aku," bebel Rei. Sapu tangan di dalam poket di ambil lalu dibuat lap mukanya.

Sandeul tersenyum. "Dah tau gi tanye lagi watpe? Sah-sah lah aku nak bake, sengal." Tangannya mula menguli tepung untuk membuat cookies.

"Can I help?" "Ko nak tolong ape? Tolong makan?"

Rei tersengih. "Yelah. Aku manelah pandai nak bake macam ko. Bolehlah. Please?"

Seperti biasa, Sandeul akan menjentik dahi temannya itu sekuat mungkin. "Aku nak aja dulu tak nak. Sombong. Free of charge lagi. Slagi ko tak pandai bake, aku tak bagi yang freshly baked kat ko."

"Neon chinchah." Pipi Sandeul ditarik sekuat hati. "Geramnye aku!"

"Korang gaduh lagi?" "Takde keje lain ke?" ujar HongGi dan CheolYong, kembar bermulut becok. "Makin lame aku tengok, korang dah macam couple dah."

"Couple?! You guys are really funny. Takde nye aku nak dengan mamat kedekut ni." Pandangannya tetap kekal pada Sandeul. "JungHwan-ie. Please? With the cherry in top?"

Belum sempat Sandeuk menjawab, seseorang datang lalu mengetuk kepala Rei. "Miss student president, ko tau tak skarang ni waktu pe?"

"Ah, chinchah." Dia menghadap lelaki yang meluku kepalanya tadi. "Ko ni kan, DongWoo, same je dengan JungHwan."

"Salah ko la. Walaupun ko president, ko still lagi mude dari aku, ok?" Dengan pantas, gadis kecil itu didukung lalu dibawa pergi.

"Yah, Shin DongWoo. Lepaslah. Skirt aku terselak kang!" Walaupun dia meronta, tetap todak dilayan. "JungHwan-ah! Save some for me tau!"

ㅇㅇㅇ

Kakinya melangkah keluar dengan malas. Matahari hampir terbenam. "Jalan kaki lagi. Meeting bodoh tu punye pasallah ni. Kalau tak, mesti dapat balik dengan JungHwan."

Entah dari mana, bunyi hon motosikal kedengaran. Rei berpusing, memlerlihatkan Sandeul sedang menunggu di atas motosikalnya. Cepat-cepat dia berlari le arah Sandeul.

"Naek cepat. Penat aku tunggu ko," bebel Sandeul sambil menghulurkan sebungkus biskut. "Amik ni. Kesian aku tengok muke ko macam kucing kebulur tadi."

Senyuman Rei semakin melebar. Bungkusan yang dihulurkan diambil seraya mencium pipi temannya. "Komawo." Punggungnya dilabuhkan di belakang. Sejurus itu, Sandeul menunggang pergi.

Tidak jauh dari situ, DongWoo memerhatikan gelagat Sandeul dan Rei dengan cemburu. "Tak dapat nak kejar lak. Sibuk tol mamat tu."

ㅇㅇㅇ

Jarinya ligat menulis laporan sekolah bagi minggubitu. Sesekali, mulutnya menguap tanda keletihan. Setiap kelas pada hari itu dia ponteng kerana malas.

"Oh yeah! Siap pun!" soraknya. Setelah dicetak, laporan itu dikepilkan kedalam fail untuk diserahkan kepada pengetua.

Selesai saja tanggungjawabnya, die terus melayari internet. "Fb kejaplah. Bosan pulak." Tiba-tiba dia terasa seperti terdapat kehadiran lain didalam bilik itu. "DongWoo-ah. Pe ko wat kat sini?"

"Aku yang patut tanye ko. Laptop tu, boleh ke bawak gi sekolah?" bebek DongWoo.

Pipinya dikembungkan. "Eleh. At least aku tak bawak majalah XXX datang sekolah, macam ko. Ingat aku tak tau ke? Ko lagi teruk dari aku."

Lelaki itu terdiam sebentar. "Fine. You win. Jangan bocor rahsia."

Rei hanya tersenyum dan menyambung aktivitinya yang tergendala sebentar tadi.

'This is my only chance untuk cakap in private. I have to tell her,' bisik hati DongWoo.

Matanya melirik ke arah presiden. Dengan senyap, dia mengatur langkah menuju ke arah Rei. Tangannya dipanjangkan, mengunci Rei di kerusi.

Rei tergamam. "Ko ni dah kenape? Aku tak selesa lah. Gi main jauh-jauh sane." Hatinya cemas.

"Aku... Aku sukekan ko." Pandangannya sangat serius. "I wouldnt take no as an answer."

"What? You're joking right?"

DongWoo merapatkan jarak mereka berdua, membuatkan Rei semakin cemas. Wajah Sandeul bermakn di minda nya. "Nan shiro! JungHwan-ah..."

Pada masa yang sama, bunyi seperti orang terjatuh kedengaran, begitu juga dengan suara DongWoo mebgerang kesakitan.

"JungHwan-ah..." Hatinya berasa lega melihat temannya itu.

Sandeul menggenggam tangan Rei lalu menariknya untuk berdiri. Matanya menjeling DongWoo yang sedang terduduk. "Ko jangan nak berani wat camtu dekat Rei. Dont you EVER do that again. She's mine."

Giliran Rei untuk tercengang. "I'm yours?!"

ㅇㅇㅇ

Kepalanya dijengahkan ke luar, melihat-lihat sekiranya Sandeul dan DongWoo sedang menunggunya diluar. Setelah memastikan line clear, die keluar dengan pantas.

"Rei!" ujar Sandeul dan DongWoo.

'Alamak. Eottokke? ' Rei melihat kedua-dua lelaki itu dengan senyuman palsu melekat di muka.

"Aku hantar ko balik. Cepat naik." ujar Sandeul.

"No no. Aku teman ko jalan kaki hari ni," tungkas DongWoo pula.

Rei memikirkan cara untuk melepaskan diri. Kebetulan, si kembar HongGi dan CheolYong keluar dari sekolah. Cepat-cepat dia berkepit di antara mereka.

"Tak pelah korang. Aku dah janji dengan diorang nak balik same. Junpe next week. Bye. Jom korang."

Cepat-cepat dia membawa kembar itu pergi sebelum mereka mula menceceh. "Selamat korang lalu sini. Kalau tak, mati aku."

"Ko ni. Apsal ko tak face-to-face je dengan diorang and pick yang ko suke. Kalau ko tak suke, tolak jelah due-due," ujar HongGi.

"Tu lah, ko ni. But, from my opinion, kalau kat tempat ko, aku pilih childhood friend aku, yang dah kenal aku lame." CheolYong tersenyum.

Rei buntu. "Tak nak lah cakap pasal benda tu."

ㅇㅇㅇ

"Aku ponteng sekolah hari ni," ujar Rei sendirian. Die melihat ke luar tingkap. "Lebat hujan. Baguslah. Takdelah diorang still tunggu aku kat depan."

Dia bangkit dari katilnya lalu turun ke bawah. Perut sudah berbunyi, minta di isi. Sebelum mara ke dapur, semlat juga dia menjengah ke luar sekali lagi, untuk memastikan bahawa tiada yang menunggu nya lagi.

Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Sandeul masih berada diluar, dibawah pancuran hujan. Cepat-xpeat dia menarik Sandeul masuk ke dalam rumah.

"Ko dah gile ke ape? Ko nak sangat demam ke?!" bebel Rei. Tangannya sibuk mengelap kepala Sandeul, tidak mahu lelaki itu demam. Dia tahu bahawa lelaki itu sememangnya tidak suka jatuh sakit.

Sandeul tersenyum melihat Rei yang prihatin dengannya. "Aku dah kate, aku akan tunggu ko. And aku oegang janji aku. So please, jangan halang aku lagi kalau aku wat camtu."

Perasaan bersalah menerpa diri. "JungHwan-ah. Dont force yourself, ok? Aku tau ko tak suke sakit sebab kena makan ubat. Kenape nak wat jugak?"

"Sebab aku pegang janji aku. And aku tau, ko slalu akan cegah aku. Aku takkan stop, selagi ko tak terime aku."

"JungHwan-ah... I... I..."

ㅇㅇㅇ

"Hangus lagi?! Aku dah kate jangan wat lame sangat kan?" Seperti biasa, dahi Rei akan menerima ddakbam dari Sandeul.

"Ugh. Mani apa. Yah, Lee JungHwan. Tak reti cakap baik-baik ke?" omel Rei.

DongWoo terus memerhati. "Korang ni, dah couple pun camni lagi. Baik ko bagu je Rei ni kat aku. Kalau aku, aku takkan treat die camni."

Pantas saja Sandeul memberi pandangan maut kepada DongWoo. Di wajahnya seakan-akan tertulis 'AKU TAKKAN BAGI DIE KAT KO SAMPAI MATI!' "Go make another batch."

"Kalau aku tau nasib aku camnj, memang aku gi ngan DongWoo je," omel Rei.

Perlahan, tetapi masih dapat ditangkap oleh Sandeul. Dia memberikan pandangan amaran kepada Rei, membuatkan gadis itu mencebik. Si kembar yang juga ada tergelak melihat perangai kebudak-budakkan pasangan itu.

"Fine. I'm sorry. Tapi ko still tak boleh balik selagi ko tak dapat wat," ugut Sandeul sambil tersenyum.

Matanha dijegilkan. Dia semakin sebal. "LEE JUNGHWAN!"



Older Post | Newer Post