//Sweet Dreams

The Dreamer ♥

Hello~! My name is Dreamy. Well, last night I've dream about my one special person. He make me feels like.. having a very very special feeling. PUT ANYTHING ABOUT YOU HERE. I'M JUST GIVING YOU AN EXAMPLE.



My Stories/ More about me/ Stuff/ Links

Talk Here~

PUT YOUR CHATBOX CODES HERE !!
Bring the memories back



Credit

Basecode: Lurve
Template by: Nisrina Khalilah
Other:

Editor & Owner:
YOUR NAME

SARANGHAE, LEE SUNKYU
Myungsoo mengambil bungkusan yang dihulurkan. termasuk bungkusan itu, jumlah hadiah yang diterimanya pada hari itu sudah masuk yang ke-20. sememangnya itu tidak menghairankan memandangkan dia adalah 'putera' di sekolah itu.

Namun, hadiah itu tidak disimpannya, malah diberikan kepada sahabatnya, Sunggyu. "Ko amiklah. Banyak sangat yang aku dah dapat ni. Malas aku nak simpan banyak-banyak. Aku tau aku hensem, but this is too much." ujarnya dengan angkuh.

"Hensem tapi otak udang nak buat ape?" marah Puan ChaeRin, guru kelas itu. Slip keputusan peperiksaan Myungsoo dikeluarkan. "Semual fail! Ape awak nak jadik nanti?"

Pelajar itu tersenyum dengan gah. "Saye plan nak jadik model je. Tak payah susah-susah nak belajar pun kan?"

Puan ChaeRin bengang. "Starting tomorrow, saye akan pilihkan tutor untuk awak. I wont take no as an answer." Buku kedatangannya disimpan kembali setelah mengambil kehadiran pelajar-pelajar pada hari itu.

"Siapa?"

Pada ketika itu, seorang gadis berlari masuk ke dalam kelas. Peluh membasahi seluruh wajahnya, "Sorry I'm late, miss. Kene wat keje rumah dulu, as usual."

"SunKyu-sshi. Starting tomorrow, saye pilih awak untuk jadik personal tutor Myungsoo. Saye tak nak dengar sebarang bantahan daripada sesiapa pun. Since you're the bet student in this class, saye harapkan awak untuk bentuk budak sorang ni jadi orang yang berguna."

SunKyu terpinga-pinga mendengarkan arahan gurunya. Puan ChaeRin kemudiannya keluar dari kelas tersebut dengan selambanya. MyungSoo pula erenung wajah tutornya yang berspek tebal dengan wajah yang menyampah.

"Tutor? Untuk Putera sekolah ni? Matilah aku camni. Eottokke?" bisik hati SunKyu

***

"Korang nak tau tak, our dear 'prince' kene stayback untuk study dengan budak berlagak pandai tu?" umum 'princess' sekolah itu, Jessica. Matanya melirik ke arah SunKyu yang sedang leka membuat soalan untuk Myungsoo. Selaku presiden kelab peminat Myungsoo, sememangnya dia akan memalukan sesiapa sahaja yang mendekati Myungsoo.

Ketika itu, hatinya sudah merasa tidak sedap jika terus berada di kawasan kafeteria itu. segala peralatan yang dibawanya segera dikemas dan di bawa pergi dari situ.

"Bukannya aku nak sangat pun ajar mamat tu. If it wasnt because of Puan ChaeRin, memang aku takkan wat keje gile ni."

Pintu kelas di buka. Setelah dipastikan bahawa kelas itu kosong, dia melangkah masuk lalu menutup kembali pintu. Barang-barangnya dicampakkan ke atas meja. Cermin mata tebalnya dibuka dan diletakkan dengan elok di sebelah buku-bukunya. 

"Aku pun terpakse ajar die." Kepalanya direhatkan ke atas buku. Tanpa di sedar, dia tertidur dengan nyenyak memandangkan badannya keletihan.

Beberapa minit kemudian, pintu kelas itu dibuka. Myungsoo dan Sunggyu melangkah masuk. "You should've seen her face tadi. Muke cuak gile! Tu lah. Lain kali jangan cari pasal. Aku sure yang die takkan datang ajar aku petang ni," ujar Myungsoo.

Sunggyu hanya mengangguk. Matanya menangkap seseorang sedang tertidur. "Wei. Sape tu? Tak pernah nampak pun. Student baru kelas ni ke? Cantik," ujarnya.

Kedua-duanya mendekati pelajar itu. Rambut yang melitupi sedikit wajah cantik itu disisirkan ke tepi. "Memang cantik." Hati MyungSoo sudah mula luluh. Dia jatuh hati dengan pelajar itu.

Tangannya mencapai helaian kertas yang terletak berdekatan. "Apsal lak name aku ade dekat atas kertas ni? Macam soalan and notes untuk aku je ni," ujar Myungsoo lagi. "Tapi, takkan lah budak ni, 'tutor' aku tu. dia kan cam nerdish terlebih, with her braces and all."

Sekali lagi, mata Sunggyu menjadi berguna. Cermin mata hitam tebal gadis itu diambilnya lalu dipakai. "Takde power pun. ni spek 'tutor' ko kan?" Dia berfikir buat sementara. "Takkan lah ni die? Die tak rabun ke sebenarnya?"

Myungsoo mendiamkan diri. Dia terus merenung SunKyu dengan senyap. "Nomu yeppuda."

***

Jessica berjalan dengan gedik ke arah 'prince' yang sedang mengemas segala barang sekolahnya. "Myungsoo-ah. Kite singgah makan dulu dekat restoran ayah aku nak?"

"Mianei, Sica. Tapi aku kena belajar. Ko pergilah dengan kawan-kawan ko. Cepat Sunggyu." Jejaka itu bangun, meninggalkan Jessica yang kelihatan bengang lalu berjalan menuju ke arah SunKyu.

"Wei. Belajar kat rumah aku jelah. Aku tak suke library sekolah. Dah lah aku tak suke tengok buku banyak-banyak," ujar Myungsoo dengan sombong.

"Rumah putera?!" SunKyu agak tidak menyangka itu akan terjadi.

Sunggyu pula sedang menahan gelak melihat Myungsoo yang cuba untuk menahan cool di hadapan gadis itu.

Tangan Myungsoo mencapai beg SunKyu dan mengendongnya di bahunya. "Kenape? Kalau nak belajar kenelah tempat yang selesa kan? RUmah aku tu yang paling selesa untuk aku. One more thing, jangan panggil aku putera. Panggil aku Myungsoo je cukup. Cepatlah. Kang makin lambat." Tangan SunKyu dipegang lalu di tarik bersama Sunggyu.

Jessica yang memerhati sejak tadi tercengang dan cemburu. Begitu juga dengan peminat-peminat Myungsoo dan Sunggyu yang lain. "Tak gune. Tinggalkan aku sebab perempuan tu? Kau tunggu jelah. Ko akan terime pembalasan dari aku."

***

Sesi pembelajaran berterusan sehingga malam. dengan tidak disangka-sangkanya, 'ice prince' itu mengajaknya makan malam di rumah agamnya yang besar itu. sangakaannya, Myungsoo akan terus menyuruhnya pulang.

Orang tua Myungsoo pulang ketika Sunkyu baru sahaja mahu berangkat pulang bersama Sunggyu. Omma Myungsoo hanya memandang gadis itu dengan jelik.

"Myungsoo, sape budak perempuan tu?" tanyanya setela Sunggyu menghantar SunKyu pulang ke rumah. Sememangnya keluarga Myungsoo amat terkenal dengan keangkuhan mereka.

"My tutor. Why?"

"Stay away from her. She's not suitable for our family. Even kite punye maid pun nampak lagi berpelajaran daripada die. Malulah omma dengan appa kalau orang lain dapat tau pasal ni. I'll find another tutor for you."

Myungsoo membentak. "She was assigned for me, omma. Cume samapi habis exam je." Kakinya mula melangkah ke biliknya di ruang atas.

"You liked her, dont you. This isnt the Kim Myungsoo, my son that I know. You wouldnt even be near a girl that looked like her."

Anak lelakinya terus mendiamkan diri tanpa menjawab persoalan ommanya.

***

"Die datang!" jerit Tiffany. Semuanya telah bersedia dengan kamera masing-masin, untuk merakamkan apa yang bakal terjadi kepada tutor baru Myungsoo, SunKyu.

Tanpa sebarang syak, SunKyu membuka pintu untuk masuk ke dalam kelas. Sebaik sahaja dia melangkah masuk, sebaldi air jatuh ke atasnya, membasahkan semua benda yang dia pegang, termasuklah latihan yang ditulis untuk Myungsoo.

"SunKyu-sshi! Neon kenchana?" soal Sunggyu yang menghantarnya ke sekolah pada hari itu. Baldi tersebut di alihkan dari kepala SunKyu.

"Nan kenchana. Tapi, latihan ni sume. Dakwat pen dah kembang." Gadis itu terbersin beberapa kali memandangkan cuaca yang agak sejuk pada hari itu. "Eottokke?"

Myungsoo datang dari belakang, mengetuk kepala SunKyu seraya meletakkan sehelai tuala di atas kepalanya. "Ko boleh fikir pasal kertas tu lagi? Ko tak takut sakit ke ape?"

"Prince..."

Sekali lagi kepalanya diketuk tanpa sempat menghabiskan ayatnya. "Aku kate panggil aku Myungsoo jelah. Tu pun susah nak faham ke? Cepat Sunggyu. Kite bawak die gi bilik rawatan dulu."

Jessica semakin bengang. "Oi perempuan! Ko tak tau malu ke? Dah lah miskin. Hodoh lak tu! Sedar-sedarlah sikit taraf ko tu!"

Sunggyu yang bengang. "Oi! Ko jangan ingat ko tu kaya boleh senang-senang nak rendah-rendah kan orang lain. Ko fikir ko ke yang kaye? Yang kaye tu sebenarnye parents ko, bukan ko! Jangan nak pandang rendah kat orang lain. Ko tak tau ape-ape pasal die, baik ko senyap je."

"Dah. Sunggyu, cepat. Kang die demam." Myungsoo sudah mula khuatir. Rambut SunKyu dilap dengan pantas.

"Takpe lah, prince. You dont have to be like this." Kaki SunKyu melangkah pergi, meninggalkan Myungsoo dan Sunggyu. Tetapi, baru sahaja beberapa langkah, dia longlai.

Dengan pantas, kedua-dua jejaka itu mengangkat SunKyu ke bilik rawatan.

***

Sudah seminggu SunKyu tidak ke sekolah kerana demam. Aktivitinya dirumah hanyalah menonton tv, makan dan tidur di biliknya sahaja.

Di sekolah pula, Myungsoo kerap termenung, termasuklah ketika kelas kegemarannya, PE. Sunggyu tahu sebabnya, tetapi tidak dapat membantu kerana SunKyu tidak mahu menemui sesiapa. Ada juga beberapa kali mereka ke rumah SunKyu, tetapi dia tetap tidak mahu keluar. Tanggungjawabnya sebagai tutor juga dilepaskan.

Jessica dan JiHyun kini lebih kerap mendekati Myungsoo dan Sunggyu untuk meraih perhatian mereka kembali. Gaya mereka juga sudahmenjadi sedikit nerdish.

"Cikgu, saye rase tak sihatlah. Boleh tak kala saye pergi bilik rawatan?" ujar Myungsoo pada suatu hari.

Encik DongWoo memandangnya. "Ok. Pergilah. Sunggyu, awak tolong hantar die gi sane. Takut kang die pengsan dekat mane-mane"

Sunggyu mengangguk pantas. Cepat-cepat dia membawa Myungsoo keluar dari kelas.

Tiba saja diluar, kedua-dua mereka terus berlri menuju ke arah motosikal mereka yang di parkir di kawasan kedai di hadapan sekolah. 

"Pandai ko berlakon ea?" puji Sunggyu sambil memakai helmetnya.

Myungsoo tersenyum sambil tersenyum bangga. "Tengok oranglah. Dah, cepat. Kang cikgu syak lak ko tak balik kelas lagi."

***

"Boring gile. Takde benda aku boleh wat kat rumah ni," omel SunKyu sambil membelai kucing kesayangannya, Joey. Walaupun cuaca agak sejuk, dia masih lagi mahu dudukdi beranda. Mana nak sembuh demamnya.

"Kalau ko bosan, nape tak nak jumpe kitorang kalau kitorang datang nak jumpe ko?" ujar Sunggyu.

SunKyu berpusing kebelakang, memperlihatkan Sunggyu dan Myungsoo sedang bertenggek di beranda.. "Camne korang naik?"

"Panjatlah. Kalau lalu depan gerenti ko tak bukak pintu punye. Demam ko camne?" Tangannya memegang dahi gadis itu. "Dah ok. tapi apsal ko tak gi sekolah lagi? I miss you so much."

Pipi SunKyu merona merah menahan malu. Myungsoo pula memberikan pandangan maut kepada Sunggyu sambil meluku kepala rakannya itu.

"Suke sangat main kepala orang kan? Nak orang lain bengong cam ko juga ke, prince?" Dia mengusap-usap kepala Sunggyu dengan lembut. "I heard that you didnt give any attention during lesson. Camne nak pandai?"

Pipi SunKyu ditarik. "Sedap je ko ngutuk aku kan? Ko tu pulak bile nak gi sekolah? And aku dah kate, panggil aku Myungsoo, bukan prince."

"Sakitlah, wei! Lepaslah." Tangan Myungsoo cuba untuk dialihkan daripada pipinya.

Sunggyu mengambil kesempatan untuk masuk ke dalam bilik tidur SunKyu. Matanya melilau ke seluruh sudut bilik. Memang dia sudah tahu yang SunKyu sebenarnya adalah seorang yang berada, tetapi tidak tahu sekaya ini.

"Eh? Tu macam..." Tangannya mencapai kadbod yang terletak di atas katil SunKyu. Senyuman kecil terbit di wajahnya. "Lagi senanglah Myungsoo nak cakap."

"Myungsoo. Lepaslah! Suke sangat pukul aku kan? Kalau dari awal lagi aku tau ko jenis yang camni, memang aku takkan suke kat ko lah!"

"Neo... Neottemune. Kalaulah ko bukan tutor aku, aku takkan jadik camni lah.Sebab ko aku jadik gile. Mane je aku tengok, mesti ade muke ko."

Cubitan berbisa itu dihentikan. Pipi  yang sudah merah itu di usap-usapnya dengan lembut. "Mianei. Naneun... Saranghae, Lee SunKyu."

Wajahynya didekatkan dengan perlahan-lahan dan berhati-hati. Sunggyu pula memerhati dari dalam sambil tersengih-sengih.

Belum sempay bibir mereka bertemu, pintu bilik SunKyu terkuak. TUan puya bilik melihat ke arah pintu dengan cemas. "Omma..."

"Ops. Looks like you have some company. Carry on then. Sorry omma bukak pintu tibe-tibe." Ommanya memberikan senyuman sebelum menutup kembali pintu itu.

"Boleh kite sambung balik?" ujar Myungsoo sambil tersenyum nakal.

"Jangan nak amik kesempatan. Gi balik sekolah. Mesti lari tadi kan?"

"Yelah. Yelah. Jom Sunggyu."

***

"SunKyu!!! Kite dah lambatlah!" jerit Myungsoo dengan kuat. Wajahnya masam sahaja.

Cepat-cepat yoja chingunya berlari keluar. "Mianei. Kene wat keje rumah dululah. Takkan tak paham-paham lagi. Dari dulu lagi orang camni. Meh helmet"

Pipi gadis itu dicium dahulu baru dipakaikan helmet. "Tau. Tapi ari ni lambat sangat. Cepat naik."

Gadi itu patuh akan arahan itu. "Mianei. Sunggyu mane?"

"Kat sekolah da. Kate tak nak ganggu."

Memandangkan mereka telah lambat, Myungsoo terus memecut pergi. Cepat-cepat SunKyu memeluk pinggang Myungsoo, takut tercampak kebelakang.

"Slow sikit boleh tak?" pinta SunKyu, ketakutan.

"Tak boleh. Peluk je kuat-kuat," ujar Myungsoo yang sedang tersenyum panjang. 'Saranghae, Lee SunKyu' bisik hatinya.


| Newer Post